mandag 31. januar 2011

Siste dag i januar

- og jeg ser at det er lenge siden sist jeg publiserte noe her på bloggen. Med tanke på  ukens lille filosofiske kan jeg jo heller ikke skylde på for lite tid...
... hva annet kan man skylde på? Det mangler jo ikke på bøker og filmer å skrive om selv om det noen ganger føles som om jeg aldri kommer til å klare å lese alt jeg har lyst til å lese. Har akkurat gjort meg ferdig med "Før jeg brenner ned" av Gaute Heivoll. Noen ganger blir jeg skeptisk til bøker som alle gir god kritikk, men denne boka syns jeg var fengslende. Historiene (det er to parallelle) var spennende og godt fortalt. Temaet er i seg selv ganske skummelt. Pyromani. Det er også interessant å se at det å trekke inn egen skriveprosess tydligvis er en tendens i tiden.

2 kommentarer:

  1. Hei Anne Gjerd. Fint blogginnlegg men jeg må si meg uenig. Denne boken interesserte meg ikke, jeg syns den var ganske kjip. :-)

    SvarSlett
  2. Slik er det, vi må heldigvis ikke alltid være enige om hva vi liker og ikke liker :)

    SvarSlett