onsdag 11. januar 2012

Game of Thrones

Ikke visste vel jeg da jeg kjøpte inn de to første bøkene i "En saga om is og ild" at dette var en storserie som skulle sendes på NRK. Jeg leste bøkene før jul, og nå sitter jeg foran skjermen og følger serien.
Bøkene er svært spennende, og nå når jeg har sett første episode av serien syns jeg at det er svært lovende. Dette er en kamp om makt i de 7 riker, og dessuten er det faren fra nord. Vil muren klare å holde farene ute, og er det sånn at Hvitvandrerne kommer? En ting er sikkert og det er at vinteren er på vei... TV-serien får også svært gode kritikker. Den går torsdag på NRK3 og fredag på NRK1. Følg med! - og / eller les bøkene.
En annen bok jeg leste med spenning er Dystopia av Terje Torkildsen. Den handler om en gruppe elever som er på studietur i London da en flodbølge rammer England (eller hele Europa?). Det finnes ikke strøm- eller telefonnett og det er nesten umulig å få noe informasjon. Det blir portforbud og utlendinger skal dra til leire i påvente av hva som skal skje videre. Våre ungdommer prøver å ta seg til Heathrow for å komme seg tilbake til Stavanger. Dette blir en farefylt og dramatisk start på en reise på flere plan for dem. Dette er en ungdomsbok på nynorsk og den er som jeg sa spennende og lettlest. Jeg må nok lese fortsettelsen også...

3 kommentarer:

  1. Hei Anne Gjerd! Du har teft, helt sikkert! Her skal det kjøpes inn, helt klart, så takk skal du ha! Hilsen fra nord i dalen! :)

    SvarSlett
  2. Du må lese dem selv også hvis du har sans for fantasy :) Har lest endel ungdomsbøker nå og skal se om jeg kan få blogget om flere av dem

    SvarSlett
  3. Huff, må tilstå at fantasygenren ikke er min yndlingsarena.. Er mer Knausgårdfan f.eks!

    SvarSlett