mandag 14. mars 2011

Bli hvis du kan. Reis hvis du må

 Denne boka fikk ungdommens kritikerpris 3. mars.

Derfor hadde jeg funnet den fram og stilt den ut.
Fredag skulle jeg  med toget til Hamar og da grabbet jeg den med meg i full fart for å ha noe å lese. Passe størrelse for veska har den, og ikke nok med det men den var fin også.
Det handler om 4 gutter som er barndomsvenner og deres oppvekst. Forventninger og vanskelige valg. 3 av de 4 bestemmer seg for å la seg verve til Afghanistan noe familiene deres ikke er særlig glade for.  Nesten ingenting av handligen er fra Afghanistan, det er mest tilbakeblikk. Tarjei er den første som kommer til orde, deretter er det naboen Jon Olav, så Karin som er mor til Tarjei og til slutt Trygve en av kameratene. Det syns jeg fungerte veldig bra.
Den er absolutt verdt å lese, og den er ganske kort. Bare 170 s.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar