onsdag 5. november 2014

Gjenoppliving...

I forbindelse med at jeg starter på et lite studium må jeg lage en blogg. Det var da jeg kom til å tenke på at jeg faktisk har et nedstøvet eksemplar allerede. Her har det ikke skjedd noe siden 2012 og man lurer selvsagt på om noen i det hele tatt har oppdaget det?
Men friskt mot!
Biblioteket har kjøpt mye nytt i denne høsten også. En ungdomsbok jeg vil anbefale er denne:

Simon Stranger tar opp et stort og viktig problem på en måte som rører ved oss. Vi møter Samuel og Emilie i Oslo hvor Samuel kommer som papirløs flyktning. De har møttes tidligere på Gran Canaria der det ender med at Samuel blir internert i en flyktningeleir og sendt tilbake Afrika. Han klarer å komme seg til Europa via en annen rute denne gangen og ender da i Oslo. Dette er den 3. boka om Emilie. Selv om det er alvorlige ting som tas opp er den lett å lese.

Hvis du lurer på hvilke andre bøker biblioteket har kjøpt inn i det siste kan du sjekke det her: Websøk - Lillehammer vgs.


Nobelprisen 2014 gikk til Patrick Modiano. Han har ikke blitt oversatt til norsk siden 1988, men det kommer nok noen nye utgaver av dem som finnes, nå i nærmeste framtid vil jeg tro. Litt overraskende at det ble fransk igjen allerede i år. Her på biblioteket har vi faktisk en bok av forfatteren. Kanskje ikke så lett å se av bildet her, men den er nydelig illustrert av Sempé.

Nå gjenstår det bare å se hvor lenge jeg klarer å holde liv i  bloggen i denne omgangen.










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar