fredag 21. november 2014

Ungdomsbøker

Onsdag var jeg på Gjøvik for å få presentert årets ungdomsbøker. Det skrives gode bøker for ungdom, og selv ungdom på min alder kan godt lese dem! Jeg har jo allerede anbefalt Strangers siste og her kommer det flere interessante, morsomme og spennende bøker.
 Jeg begynner med noen av dem som biblioteket allerede har. Skyggen av Peter Dahlin er om noe så spesielt som voodoo og det hele foregår i Sverige. Les en bokbloggers anmeldelse her.
Ellers må det nevnes at siste bok i Engelfors-triologien er her. Dette er også fra Sverige og er 3 veldig spennende fantasybøker som jeg gjerne anbefaler alle som liker fantasy. En filmatisering av den første romanen skal etter planen ha premiere den 18 februar 2015.
Ravneringene 2, Råta, er oppfølgeren til Siri Pettersens utrolig spennende Odinsbarn. Dette skal også bli en triologi.

Den siste boken jeg vil nevne i denne omgang er Tims tragedie. Dette er ikke en fantasybok, men handler om forelskelse. Handlingen foregår på en amerikansk kostskole og vi får Tims historie fortalt av ham selv via CD'er han har spillt inn.

Så da er det bare å komme innom biblioteket for å låne!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar