fredag 28. november 2014

Litt om statistikk og bøker og sånn...


Siden jeg skulle skrive litt i dag var jeg inne og sjekket statistikken denne uken for bloggen min. Ikke veldig lett å se på bildet her, men Frankrike har flere besøk enn Norge! Hva i alle dager! Kanskje jeg har blitt oppdaget, eller kan det være fordi noen har søkt etter Modiano eller Vargas mon tro. Morsomt er det uansett.
Men vi må vel skrive litt om de viktige tingene i livet også. Da mener jeg bøker selvsagt. Det kommer stadig nye bøker, og noe av det jeg har skjønt etter hvert er at jeg kommer aldri til å klare å lese alt det jeg har lyst til å lese. Sørgelig men sant.
I går pakket jeg ut den siste boken til Kepler; Stalker. Bøkene til Kepler pleier å være ganske brutale, men også særdeles spennede.

"For ni år siden ble presten Rocky Kyrklund dømt til forvaring etter et brutalt mord. Selv husker han ingenting fra hendelsen. Etter en ulykke opplever han tilbakevendende episoder med blackout. Tiden har kommet da han skal tilbakeføres til samfunnet. Samme sommer mottar politiet et filmsnutt av en kvinne, og dagen etter blir hun funnet død. Det bestialske volden leder tankene til Rocky Kyrklund. Så mottar politiet en ny film. Nå kunne de trengt Joona Linna, men han forsvant for nesten et år siden. Nesten alle tror at han er død. Men bare nesten... " (fra Bibbi-katalogpost)

Soga om véret av Bergsveinn Birgisson er også en bok jeg gleder meg til å lese.

"Nordvest på Island ligg ein gudsforlatt fjord der nokre få forhutra sjeler livnærer seg av sjarkfiske. Halldor, den eine av fiskarane, fører dagbok. Denne dagboka blir funne av sorenskrivaren, som sender den til eit forlag, og gjennom desse dagboksnotatane følgjer lesaren fiskarane sine liv og traumer. Felles for dei alle er at dei på ulike måtar er på flukt frå fortida. Halldors eiga livshistorie er bærande for fortellinga. Ho blir avdekka undervegs i romanen gjennom møter med Gud, ein prest, ein krøpling, torsken og kjærleiken."
(fra Bibbi-katalogpost)

Begge ble utlånt nesten direkte fra utpakking, men derfor vil jeg minne dere alle på muligheten til å reservere bøker dere har lyst til å lese. Kom innom eller bruk "Min side". Da får dere beskjed når boken er klar for dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar